Versenykiírás

A www.programozoverseny.hu internetes cím alatt egy országos programozóverseny (C++ Grand Prix by NNG) információi érhetőek el. A verseny célja, hogy megmérettesse az ország legjobb hallgatóit és tapasztalt szakembereit különböző programozási feladatokon keresztül. A legjobb csapatokat az NNG körbevezeti budapesti központján, és egy álláslehetőség mellett további értékes nyereményeket ajánlj fel a döntősöknek.

A versenyre programozó érdeklődésű jelentkezőket várunk. A résztvevők 3 fős csapatokat alkotva jelentkezhetnek. A selejtező után a legjobb 10 kerül be az élő döntőbe.

A verseny kiírója és főtámogatója: NNG Kft, 1037 Budapest, Szépvölgyi út 35-37.

Jelentkezési feltételek

A versenyre 3 fős csapatokkal lehet jelentkezni, melyek összeállhatnak felsőoktatási intézmények különböző szakjairól, de akár különböző oktatási intézményekből is, valamint már aktív hallgatói jogviszonnyal nem rendelkező tapasztalt szakemberekből.

Amennyiben a csapat tagjai aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkeznek, úgy a jelentkezéshez az iskola helyi szervezőjét kell megkeresni a Regisztráció oldalon látható szervezői listából és tőle kell egy ún. regisztrációs kódot beszerezni. Ha több oktatási intézményt is képvisel a csapat, akkor bármelyik képviselt intézmény helyi szervezőjét meg lehet keresni. A jelentkezéshez további feltétel, hogy a csapat minden tagjának jelenleg aktív hallgatói jogviszonnyal kell rendelkeznie.

Amennyiben aktív hallgatói jogviszony nélkül jelentkezik a csapat, a regisztrációkor ezt külön jelölni kell a “Nem vagyok diák” opció választásával. Ez esetben nincs szükség regisztrációs kódra, a csapat tapasztalt szakemberek csoportjaként mérkőzik meg a továbbjutásért.

További feltétel, hogy a jelentkezők a program időpontjában nem lehetnek az NNG Kft. alkalmazásában, és/vagy nem vehetnek részt annak gyakornoki programjában.

Érdemes figyelemmel kísérni a verseny menetét honlapunkon, ahol az eredményekről és közérdekű információkról folyamatos tájékoztatást adunk.

Online selejtező

Az első forduló során egy programozási feladatsort kell megoldani.

A feladatok a belépést követően 2016. október 28-án 16:00-tól érhetőek el az online felületen. A csapat bármelyik tagja (a regisztrációkor megadott felhasználónévvel és jelszóval) beléphet a felületre és megoldhatja azokat. A félreértések elkerülése végett célszerű a megoldásokat a csapatból mindig ugyanannak a személynek (pl. csapatkapitány) feltöltenie/beküldenie. Minden feladatot el lehet kezdeni és a válaszokat is lehet módosítani a végső határidő előtt, ami 2016. november 14. 24:00.

A megoldásokat online, az erre a célra kialakított beviteli mező(k)ben, avagy file feltöltési felületen kell megadni és beküldeni. Minden feladatnál jelölve van, mennyi pont szerezhető a helyes, illetőleg a legjobb megoldásért. Amennyiben jó, de nem a legjobb megoldást küldi be egy csapat, akkor azért rész pontszám szerezhető. A rész pontszám meghatározásánál az számít, hogy a beküldött megoldás eredménye összevetve a többi megoldással hol helyezkedik el a rangsorban.

A megoldásokat az Időzítés alatt feltüntetett időpontban előzetes kiértékelésre is be lehet küldeni, ez azonban nem kötelező, csupán segítség lehet esetleges tévedésből vagy kódhibából eredő hibák javításához.

A feladatokkal (vagy bármilyen technikai jellegű problémával) kapcsolatban az nng@programozoverseny.hu címen lehet kérdezni, ill. megjegyzést tenni. Az elsődleges kommunikációs forma az e-mail, más csatornán érkező kérdéseket ill. észrevételeket nem felelősségünk megválaszolni. A programozási feladatokat az NNG Kft. szakemberei állítják össze és a kérdésekre is egy adott időpontban válaszolnak. Ennek az időpontnak a meghatározása a kérdések számától függ, melyet az online forduló kezdetét követően határozunk meg, és melyről természetesen minden csapatot értesítünk.

Amennyiben a csapatok felől olyan észrevétel érkezik, mely a feladatok további értelmezését, vagy pontosítását teszik szükségessé, a feladatok kiírásában fenntartjuk a változtatás jogát. Ez esetben természetesen minden csapatot e-mailben haladéktalanul tájékoztatunk.

A továbbjutó csapatokat e-mailben tájékoztatjuk, a honlapon pedig közzétesszük az eredményeket.

Összesen 10 csapat jut tovább az online selejtezőből az élő döntőbe. A továbbjutásnál a végső határidőre beérkező megoldások összpontszámát, valamint a hallgatói (diák) és tapasztalt szakemberek által alkotott csapatok arányát vesszük figyelembe. Például ha összesen 100 csapat nevez a versenyre, és ebből 60 diák csapat és 40 tapasztalt szakemberekből álló csapat, akkor a döntőbe a legjobb 6 diák csapat és a legjobb 4 tapasztalt szakemberekből álló csapat jut tovább.

Élő döntő

Az élő döntőn a 10 legjobb csapat vehet részt, ennek további részleteiről a továbbjutáskor közlünk információt. A döntő nyelve magyar.

Támogatók